Summa sidvisningar

söndag 29 oktober 2017

Tänk tankar av tacksamhet


Det händer inte så ofta att jag unnar mig att köpa blommor till mig själv, men för två veckor sen slank det ner en bukett med underbara vita rosor i min korg. Jag fick dessutom njuta av dom över en vecka innan dom började se lite hängiga ut.
Efter mycket svett och tårar så är nu äntligen min hemsida klar att visas i offentligheten. Det kommer att fyllas på med fler porträttfoton efterhand men det finns i alla fall ett axplock av bilder, både av mina fotouppdrag och av mina tavlor. Så du är välkommen in att titta runt. Sidan heter www.smultronbilder.se
De senaste veckorna har varit ganska fyllda av aktiviteter, både planerade och mer oplanerade. Försöker fördela de oplanerade så det finns lite andrum insprängt emellan. Sviterna efter utmattningen finns ju kvar och jag har kommit så långt i min process att jag nu riskerar att lura hjärnan att tro att jag inte längre behöver lika mycket återhämtning. Som min samtalskontakt på företagshälsan sagt: "Du behöver ständigt påminnas om hur det var när du mådde som sämst, för att få tillräcklig med motivation att inte hamna där igen". Han har så rätt och jag måste tänka på allt jag måste göra för att fortsätta må bra. Jag arbetar dagligen med att få in återhämtning i min vardag, ibland lite längre och ibland behövs bara ett par minuter av någon liten "övning" som stoppar det ständiga tankebruset som hjärnan sysslar med. Det där kaoset i hjärnan är inte så lätt att få stopp på kan jag säga. Så mycket som jag vill just nu i livet och så mycket tankar som behöver bearbetas...och då är det extra viktigt att få lite extra vila och avbrott i vardagen.
Mitt tacksamhetstänk har nu blivit min vardagsrutin, jag bär det med mig hela tiden och det är underbart....för de allra flesta dagar har man så mycket att faktiskt vara tacksam över.
Prova det som en morgonrutin, att avsätta två minuter till att tänka på allt som du är tacksam över i ditt liv. Du ska se att efter ett tag så kommer tankarna automatiskt.

Bilden härunder är från en kväll när jag tog bilen till Sövdesjön efter jobbet för att unna mig en härlig stund av meditation på bryggan.

Var rädda om varandra.

Kram på er alla...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar