Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2017

Nytt år och vardag igen


Aftnar och helgdagar i all ära. Visst är det skönt med några extra lediga dagar men för min del känns det just nu bättre att komma tillbaka till vardagen igen. När man vet att de flesta andra också är tillbaka i vardagen. Helger man skulle vilja tillbringa med dom man älskar och bara ha det mysigt blir inte så mysigt för alla. Visst har jag haft underbar tid med dom jag älskar och det värderar jag högst, men lever också med en saknad. Har dessutom två familjer bland mina vänner som har mist sina barn och tycker att dessa helger är lika jobbiga varje år. När familjen inte längre känns hel så blir saknaden så extra påtaglig under dessa helger.
I veckan som gick har jag varit på en härlig yogakväll. Det var en sån där kväll när jag verkligen behövde gå ner i varv och hitta lugnet. Hade nästan glömt hur hennes behagliga röst kunde förtrolla mig och hur yogaövningarna tog sig in i mitt innersta och levererade ett underbart lugn. Därför har jag nu anmält mig till vårterminens yogakurs. Ska bli så mysigt.
Var på överraskningsfest för en härlig kvinna i fredags. Det blev skratt, härliga tal,  tårar, fantastisk mat, dans och härligt sällskap. Med andra ord en underbar kväll. Eftersom det var fest på fredagen hade jag bestämt mig för att inte boka in något på lördagen utan bara ta det lugnt, så det blev mycket vila, lite god mat och film. Strax efter tolvslaget kröp jag ner i sängen och löste korsord en stund och släckte sen lampan.  

Kärlek till er alla.
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar