Summa sidvisningar

söndag 6 november 2016

Kamerautrustning och känslor som ska hanteras

I fredags bestämde jag mig för att köpa det där objektivet som jag så länge tänkt att jag skulle vilja ha. Slutade jobbet vid lunchtid och begav mig iväg till fotoaffären innan bussen skulle gå hem. Var tvungen att testa och leka lite i helgen men det krävs nog lite övning för att få lite bättre resultat. Det är ett fast 50 mm objektiv så det blir att springa lite mer fram och tillbaka eftersom man inte bara kan stå kvar och zooma till rätt läge som med mitt andra objektiv. Så nu blir det till att öva och öva. Älskar det korta skärpedjupet som det blir med det här objektivet.
Igår kväll var vi på fest i Sjöbo Folkets Park. Diamantorkestern spelade och det var en superrolig kväll med bra musik, härliga vänner och mycket dans.
Det har varit dagar av mycket känslor som kommit upp till ytan. Både jobbigt, skönt och behövligt i en konstig blandning. Ikväll var jag på minnesgudstjänst i Skurups kyrka där dom läste upp namnen på alla som gått bort under året. Det var vackert med 107 stycken tända ljus, ett för varje person som gått över till andra sidan. Kören som sjöng så vackert, prästerna som turades om att läsa upp namnen och tårarna som trillade hos några av oss. Känslan var mäktig när det hela avslutades med att alla fyllde lungorna till max och sjöng "Härlig är jorden"så kyrktaket höll på att resa sig. Visst är jorden härlig, på så många sätt.
Att hantera känslor tar på krafterna så nu är det dags för sängen. Kommer nog att läsa ut min bok ikväll...vad ska jag sen ha att längta till när jag ska lägga mig...!??

Kram och var rädda om varandra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar