Summa sidvisningar

söndag 13 november 2016

Skörhet och styrka på samma gång

Jag älskar att experimentera och testa med min kamera. Nytt objektiv, nya inställningar...testa, testa för att få fram önskade effekter. Fotograferandet har blivit som meditation för mig, liksom måleriet. När jag fotar eller målar så försvinner lätt andra tankar och jag vilar hjärnan för en liten stund från det brus som annars ständigt finns där. Så underbart att få låta höger hjärnhalva ta över ett tag.


I veckan som gått har jag känt mig trött. Saker har dykt upp där jag behövt fatta nya beslut. Beslut som för de flesta synes vara små och bagatellartade, kan för mig bli stora. Varför kan jag inte bara hitta tillbaka till den styrka jag hade innan jag fick utmattningssyndrom. Jag vet ju förklaringen. Tid, det handlar om tid. Det är svårt för mig att acceptera och förstå och förmodligen väldigt svårt för omgivningen att förstå. Jag vill hitta tillbaka till styrkan men samtidigt har jag omvärderat så mycket och vill inte leva på samma sätt som jag gjorde förut. Andra saker har kommit upp till ytan och är viktiga i livet.
Har varit med vänner i Ullared och shoppat i helgen. Jag visste redan innan att det skulle bli en ganska tuff utmaning för mig eftersom jag känt mig ganska skör. Det blev en del köande och det var ganska jobbigt eftersom jag just nu ofta blir lite yr om jag står still för länge i en kö. Vi turades om att stå i kön och jag tog allt i min egen takt så det gick bra.
Trött på att känna att orken inte räcker till, trött på att vara spänd som en fiolsträng i kroppen, trött på yrselattacker och illamående....men ödmjuk, glad och tacksam för allt som är positivt i mitt liv. Allt kommer att ordna sig till det bästa, det är jag övertygad om...bara man är beredd att ge det lite tid.

Kärlek till er alla...!
Kram

Hållaren till poolstegen när det plötsligt blev vinter 

Lite fredagsmys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar