Summa sidvisningar

söndag 23 oktober 2016

Tankar och möbelrenovering

Ikväll blev det målat sista lagret på mina stolar. Så är snart två stolar till klara. Har länge tänkt ta tag i att måla mina åtta stolar och nu är snart fyra klara. Ska bli kul när alla stolar är klara och även bordet. Jag köpte bordet och fyra stolar på second-hand år 2001 eller möjligen 2002 och målade dom i vinröd oljefärg. Dom är fortfarande i hyfsat skick och har inte blivit speciellt slitna. Det var nog en väldigt bra färg. Har sen köpt fyra stolar till och nu ska dom då bli vita istället i lite shabby-chic-stil och kan förhoppningsvis användas i ett antal år till. Det kallar jag återbruk.



Började förbereda stängning av poolen i eftermiddags. Det var kallt, regnigt och solsken om vartannat men ändå ganska mysigt att vara ute.

Det är mycket som snurrar i mitt huvud just nu. Mycket känslor av osäkerhet på flera olika plan. Ena stunden känner jag mig väldigt osäker på hur allting ska bli och i nästa stund tänker jag att det finns en mening med allt så kanske det är dags med en förändring. Mycket rädslor och samtidigt mycket som kan ge nya möjligheter. Har nog, just nu, en längtan till att känna lite mer stabilitet i mitt liv, att få känna vart jag är på väg någonstans och att veta lite mer hur stigen jag vandrar på ser ut och ungefär hur den kommer att se ut ett tag framöver, ändock medveten om att inget är konstant. Många gånger är ovissheten svårare att hantera än att ha svart på vitt så man i alla fall vet vad man har att förhålla sig till. En del frågetecken kommer troligen att rätas ut inom en ganska snar framtid så det är bara att kämpa på. Har trots allt så mycket som jag är tacksam för i mitt liv och det ska jag försöka fokusera så mycket som möjligt på så löser det sig säkert på bästa sätt.
En kopp varmt ingefärsvatten och en stunds avkoppling nu, sen blir det sängen och en bra bok.

Kram på er och ha en fin vecka...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar