Summa sidvisningar

fredag 19 augusti 2016

Vad ska jag jobba med i framtiden...

Luktärt
Det tog lite tid innan mina luktärter började blomma men nu blommar dom fint och det finns massor av nya knoppar. Jag gillar mest rosa, vita och lila blommor men jag måste erkänna att de här lila luktärterna liksom försvann och syns inte så bra till den mörka granhäcken i bakgrunden så nästa år får det bli en lite ljusare färg istället. Bilden på fröpåsen visade en ljusare lila färg så jag blev faktiskt lite lurad.

Blåklocka (campanula)
Purpurvinda
Som ni ser så är det mycket blålila blommor i min trädgård. Jag är tyvärr lite för dålig på att ge gödning till mina växter så dom börjar se lite tråkiga ut nu. Får försöka bli lite bättre på det framöver.
Det är så bra med sociala medier på många sätt. I området där jag bor har vi har en grupp på facebook där jag lagt ut lite saker som jag ville bli av med. Istället för att kasta det så kan någon annan kanske ha glädje av det så under sommaren har jag skänkt bort lite olika saker och när en och samma person kom och hämtade grejor för andra gången så tyckte han att han ville ge något tillbaka så jag fick ett par jordgubbsplantor och en planta av vit smultron. Det fanns tre små bär på plantan så jag har smakat och dom var jättegoda, smakade lite åt ananashållet. Den plantan ska jag vara rädd om.

Vit smultron
Tyvärr var det för tidigt för mig att komma tillbaka till jobbet igen efter semestern. Jobbigt när det blir så hattigt som det varit på den senaste tiden när jag har kommit tillbaka till jobbet ett par dagar och insett att det inte funkade så jag har fått bli sjukskriven på heltid igen ett tag. Jag tror tyvärr inte att jag kommer att kunna fungera fullt ut med de arbetsuppgifter som förväntas av mig där jag är just nu så vi får se om vi kan komma fram till någon lösning. Jag tror jag har haft svårt att acceptera att jag skulle behöva lämna arbetsplatsen där jag jobbat i 14 år och alltid trivts jättebra. Men allt ser annorlunda ut nu med ny chef, lite annorlunda arbetssätt och färre medarbetare än tidigare så jag har så sakta börjat inse att det nog inte är arbetsplatsen för mig längre.

Kram på er och var rädda om varandra...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar