Summa sidvisningar

tisdag 21 juli 2015

Cykling och brännboll

Imorgon har halva semestern gått. Semestern går alltid för fort känns det som. Bäst att passa på att njuta så mycket det går av de två veckorna som är kvar. Förra veckan var det mycket aktiviteter, eller i alla fall så känns det så i kroppen (som just nu är ganska ovan vid fysisk aktivitet). På onsdagen var det cykling från Trelleborg till Smygehuk (som tur var med ganska många pauser på vägen). I Smyge avnjöt jag en god lax- och räkmacka (eller vad man valde att köpa i fiskbutiken) och njöt av det fina vädret. Perfekt temperatur för cykling. På vägen tillbaka var det motvind så det blev lite tuffare. Ett stopp med grillning blev det också på vägen tillbaka. Vid återkomsten hade vi cyklat strax över tre mil och det är mycket för min ovana kropp som var helt slut.


Fyren Smygehuk
På fredagen blev det en tur till Sjöbo marknad. Köpte ett gäng strumpor och åt langos i värmen. Åker dit mest för att det hör till att ha gått en runda på marknaden och att träffa lite folk som man kan snacka bort några minuter med. Tyvärr träffade vi inte på så många vi känner men det var mysigt i alla fall. Ostbricka och vila på kvällen för att ladda inför lördagens brännbollsfest. Det blev en mycket trevlig lördag med flera nya personer att lära känna. Alla hade vi ont någonstans efteråt så det är inte bara jag som har en otränad kropp... hehe.
Söndagen fick därför bli en vilodag. Jag gjorde inte många knop den dagen kan jag säga, fick till och med en god middag serverad av mitt hjärta. Lyx <3
Pratade med båda barnen igår och vi håller på att planera in en helg som vi ska åka och hälsa på sonen i Halmstad, det ska bli så mysigt, var ett tag sen jag fick krama dom nu.



Tänker att den här veckan kommer att bli lite lugnare än förra. Jag måste ju tänka på att hinna med återhämtningen också. Har fått tillbaka spänningarna i min nacke men har ju lite övningar nu som jag kan använda för att få bort det värsta i alla fall.

Ha en fin dag därute. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar