Summa sidvisningar

torsdag 2 juli 2015

Prioritera och begränsa

Veckan började inte så bra. Mådde inte alls bra i måndags när jag skulle till jobbet. Efteråt kom jag på att det måste ha varit läkarbesöket på eftermiddagen som hade gjort mig stressad. Har kommit på att jag, av någon anledning, stressar upp mig och mår dåligt inför mina läkarbesök.
Ska fortsätta jobba 25% fram till semestern och även någon vecka efter semestern så jag hinner vänja mig vid jobbet igen. Både tisdag och onsdag kändes det bättre igen. Det går lite upp och ner för tillfället. Lite jobbigt när det kan kännas ganska bra en hel dag och sen plötsligt kommer ångesten utan direkt förvarning. Tog det lugnt hela onsdagen och njöt av solen och tog ett och annat svalkande dopp i poolen. Fick överraskande trevligt besök på kvällen så vi satt ute och njöt av den härliga sommarkvällen.
Blev tillfrågad idag om jag ville följa med på allsång i Svedala ikväll och min första tanke var: Ja men det låter ju trevligt...i nästa stund kom jag på mig själv att jag måste lära mig att just nu kan jag inte tacka ja till allt som jag skulle vilja vara med på utan prioritera och begränsa mig.
Skönt det snart är semester och då hoppas jag på att få den återhämtning som jag behöver så det ska gå bättre att börja jobba igen i augusti.

Var rädda om er...!
Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar