Summa sidvisningar

söndag 3 mars 2019

Nu kastar jag mig ut


Just nu är det mycket nytt som händer i mitt liv. Efter 35 år hos en och samma arbetsgivare så var det, i torsdags, sista dagen på jobbet. Det var med väldigt blandade känslor jag gick ut genom dörren när jag sagt hej då till mina kollegor efter alla dessa år. Det var som en sky av lila vemod som drog in över vår sista gemensamma fredagsfika i lunchrummet, en bitter smak i munnen när jag packade ner de sista sakerna i en låda, ett skratt som kom av sig lite när tårarna ville svida till i ögonen. Samtidigt som en underbar, hisnande frihetskänsla infann sig när jag gick ut genom dörren. Jag kommer att sakna mina kollegor men nu väntar ett nytt kapitel i mitt liv. Från i fredags, den 1 mars, är jag tjänstledig och ska jobba med mitt företag. Nu ska jag ägna mig åt det jag brinner för, dvs fotografering, konst och skapande. Även healingen kommer jag att ta upp igen framöver. Ett antal månader av planering och väntan, men om en vecka ska vi flytta in i tillbyggnaden och använda den bland annat i min verksamhet. Det stora rummet kan agera fotostudio, ateljé eller utställningslokal och sen kan vi omvandla det till festlokal, arbetsrum eller tex yogarum, allt utifrån vad vi har lust att använda det till just då. Vem vet vad vi hittar på att använda det till framöver, vårt flexirum, det får framtiden utvisa. Allt ska bli så spännande och jätteroligt.
I fredags unnade jag mig att ta en helt ledig dag. Dukade fint med egenarrangerade blommor, fixade en god trerätters middag åt oss och bara njöt.
I morgon, måndag, börjar allvaret. Nu ska det planeras för marknadsföring och mycket mer. Det är en härlig förmån att kunna göra detta.... så nu kör vi...!

Ha en fin vecka.
Kram





1 kommentar:

  1. Önskar dej all lycka. Du kommer säkert att lyckas du är en trygg och harmonisk kvinna GRATTIS till dej

    SvaraRadera