Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2015

Slänten i trädgården


Skönt att vara ute i trädgården idag även om det var lite kyligt i vinden. Hade lite lång startsträcka idag så jag kom inte ut förrän kl 17 och började fixa i trädgården. Hade tänkt städa inomhus också idag men så blev det inte.
Nu börjar mina små avsatser på slänten ta form. Imorgon tänker jag plantera växterna som jag var och grävde upp i helgen så dom förhoppningsvis klarar sig. Sen ska jag fundera på vad jag ska sätta som kan klättra på klätterställningarna. Jag kommer att fylla på med växter efterhand eftersom det är ganska stor yta och det blir dyrt att fylla hela slänten direkt.
Tycker det blev coolt med bromstrummorna som jag ska sätta perenner eller kanske något gräs i. Rostiga saker är så vackert i trädgården. Har redan flyttat dit lite växter från andra delar av trädgården, fingerborgsblomma (digitalis), kärleksört och daggkåpa. Har även satt lila nunneört som jag grävde upp hos en väninna för några veckor sen. Det är ganska mycket skugga i det här hörnet av trädgården så jag får söka efter växter som klarar sandjord och skugga.
Det är läkande med trädgårdsarbete.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar