Summa sidvisningar

söndag 1 september 2013

Denna sommarens trädgård

Eftersom jag varit extremt lat i sommar när det gäller att synas här på bloggen så får det bli en liten sammanfattning av min trädgårdssommar nu istället...!

Den här fingerborgsblomman (Digitalis purpurea) som växt vilt utanför min tomt tidigare, har spridit sin in på min tomt. Dom är vackra.


Humlor i min lavendel

Visst är dom ulliga och gulliga


Här börjar tomaterna få färg


Vit tobaksblomma, den andra vet jag inte vad den heter.

Första skörden från pallkragarna... smakade jättegott

Det har växt som attan i pallkragarna... så att det rinner över kanterna, härligt.


Fick en bänk av en god vän, eller rättare sagt köpte den för en tjuga för kanske det är som med kattungar, att man inte ska få dom för då betyder det otur... så, bäst att betala för bänken :-)


Visst är den vacker med sina rostiga armstöd. Ska fixa en hedersplats åt den men det får nog vänta till nästa år. I avvaktan på det får den stå på trädäcket.


Min tvillingsporre (Diascia) har blivit riktigt fin. Tror det kan bero på att den stått lite skyddat inne under altantaket.


Mina vita lejongap i zinkbaljan har blommat om tre eller fyra gånger. Så tacksamma.

Gräset (ett Miscantus av något slag) som jag planterade tidigt i somras har växt till sig hyfsat bra och nu kommer det vippor på sensommaren.

Köpte förra veckan en underbar vit fingerborgsblomma som jag hoppas kommer att fröa av sig rejält så jag får mer glädje av den än bara den här korta tiden, den är ju snart vissen (eller kan det finnas perenna fingerborgsblommor... med tanke på priset så skulle jag kunna gissa att det var en perenn... får undersöka det närmare)

Sådde några gamla frön av Atlasblomma men det blev inte mycket av det.

Min lilla låda med röda blommor som jag fått av mina väninnor i början av juli är fortfarande riktigt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar