Summa sidvisningar

onsdag 15 maj 2013

Odla i pallkragar

Har inte haft energi i vinter att lägga upp särskilt mycket här i bloggen men jag lovar att bättra mig nu. Det är ju dessutom roligare att ge sig ut med kameran nu när det är fint väder.
Var på Hornbach och köpte pallkragar i helgen och målade dom i samma gråa färg som friggeboden.

Lägg till bildtext


Täckte botten med ett tjockt lager tidningar och fyllde sen med fem stycken 50-literssäckar med jord och det räckte inte.

Strax över 80 liter jord till, så var det klart för sådd och plantering. Då ska jag bara bestämma mig för vad jag ska odla i kragarna.


Äntligen blommar tulpanerna som jag satte i höstas. Rådjuren har ätit upp flera av dom men några har jag lyckats rädda och såhär fint blev resultatet.... ska sätta fler till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar