Summa sidvisningar

söndag 14 oktober 2012

Runda rabatten klar för plantering

Då var kantstenen till den runda rabatten lagd, inte helt perfekt rak och jämn men det får duga såhär, När växterna kommer på plats så kommer det inte synas att det är lite krokigt :-)


Behöver fylla på med ännu mer matjord men det får bli senare, måste plantera de inköpta växterna nu.

Fyndade lite perenner till halva priset. En Miscanthus sinensus, ser inte mycet ut för världen nu men jag hoppas att den växer till sig nästa år och blir en tät rugge. En meter hög ungefär ska den bli, det blir lagom eftersom den vita syrenen som står bakom inte ska döljas. Klippte ner syrenen förra året så den blev inte så stor i år men nästa år ska jag ge den gödning på våren och då kommer den förhoppningsvis igång att växa. Till vänster tror jag det är en skuggröna av något slag, det satt ingen lapp i den så jag är lite osäker. Någon som vet?

Någon typ av marktäckare, tror det är benved av någon sort.

Min kärleksört som jag fick av grannen förra året blommar för fullt nu :-)

Fick en perenn planta av en kollega på jobbet. Hon mindes inte namnet på den men den är tydligen tålig och blommar länge så det ska bli kul att se hur den tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar